Sfaturi pentru intretinerea corecta a masinii

In timp ce conduc, soferii isi supun masina la numeroase manevre care, la prima vedere, par inofensive. Insa, pentru o mai buna intretinere a masinii, mecanicii recomanda o atentie sporita si respectarea urmatoarelor reguli.

Cum se poate asigura intretinerea corecta a masinii?

Unele dintre comportamentele desfasurate de soferi in trafic pot duce la uzura prematura a masinii. Cei care isi doresc sa prelungeasca durata de viata a masinii trebuie sa tina cont de urmatoarele sfaturi.

Spre exemplu, soferii trebuie sa evite sa franeze brusc sau sa demareze in tromba. Oricat de interesant ar putea parea in filme si seriale TV, aceste actiuni nu sunt foarte bune pentru masina si pot duce la uzarea precoce a cauciucurilor. In timp ce franarea brusca este uneori necesara din motive de siguranta, soferii ar trebui sa evite sa o faca fara niciun motiv. Conducerea lina va prelungi durata de viata a masinii fara sa deterioreze mult prea devreme anumite componente, precum placutele de frana.

Alimentarea cu combustibilul gresit poate reprezenta o greseala majora si poate afecta iremediabil injectoarele si implicit motorul. Chiar si cei mai experimentati soferi pot face o astfel de greseala din neatentie. Mai mult decat atat, introducerea unui combustibil ieftin intr-un vehicul performant poate duce la scaderea performantei.

Mecanii recomanda soferilor sa curete masiniile in mod frecvent. Suprafetele de vopsea si metal se pot deteriora daca se acumuleaza murdarie. Pe langa curatarea completa a exteriorului, trebuie acordata o atentie sporita partii inferioare a masinii. Sasiul trebuie curatat minutios cel putin trimestrial pentru a indeparta resturile sau orice substante chimice care pot provoca coroziunea si in cele din urma rugina.

Soferii nu ar trebui niciodata sa conduca masina cu rezervorul aproape gol, acestea fiind un obicei prost. Deseurile si resturile din combustibil se vor aseza de regula la fund, iar a lasa masina sa functioneze presupune emiterea unor vapori de evacuare si pomparea unei cantitati concentrata de namol in motor.

Monitorizarea presiunii in anvelope trebuie sa devina un obicei pentru toti soferii avand in vedere ca nu este o sarcina atat de complicata pe cat s-ar putea crede. Acesta este unul dintre cele mai simple si mai ieftine controale de facut motiv pentru care ar trebui realizat o data pe luna.

ADD YOUR COMMENT

You must be logged in to post a comment.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.